Στα μονοπάτια του ποιοτικού καφέ [Agronews]
Με τον διωγμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας το 1922, ο 18άχρονος τότε Ιάκωβος Δρακούλης εγκαθίσταται στο Αλιβέρι της Εύβοιας, σε μια περιοχή που του θύμιζε την πόλη που γεννήθηκε και μεγάλωσε. Έχοντας θητεύσει σε ένα από τα μεγαλύτερα καφεκοπτεία της Σμύρνης, ο κ. Ιάκωβος μαζί με τα υπάρχοντά του την τέχνη, την αγάπη, το όραμα και την τεχνογνωσία του καλού καφέ.
O Σμυρνιός ρίζωσε στο Αλιβέρι, έκανε οικογένεια και το 1925, αποφασίζει να ανοίξει το πρώτο του καφεκοπτείο. Ο γιος του Ντίνος, το 1952 στην τρυφερή ηλικία των 6 μαθαίνει δίπλα στον πατέρα του τα μυστικά της τέχνης του καφέ.
Όλο αυτό το διάστημα, ο γιος Ντίνος Δρακούλης παρακολουθεί στενά τον πατέρα του Ιάκωβο και αρκετά χρόνια αργότερα, το 1970 αναλαμβάνει τα ηνία της επιχείρησης.
Δεκαοκτώ χρόνια μετά, η εταιρεία Draculi Coffee προχωράει σε μία κομβική θα έλεγε κανείς επένδυση στο Αλιβέρι, όπου και δημιουργεί την πρώτη σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας καφέ (εσπρέσο, φίλτρου και ελληνικού) στην περιοχή.
Με την επένδυση αυτή δρομολογείται και το ιδιόκτητο δίκτυο διανομής το οποίο κατευθύνει τα εκλεκτά προϊόντα σε σημεία χονδρικής πώλησης και σε επώνυμα στέκια του καλού καφέ, όπως το Hilton, τα Zonar’ s και το Μεγάλη Βρετανία.
Η δεύτερη σημαντική επένδυση ήρθε το 2004, με την υλοποίηση της υψηλών προδιαγραφών μονάδας επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα και μίας εκ των πλέον σύγχρονων μονάδων συνολικά στην Ευρώπη, με κόστος που ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ.
Ο εσπρέσο κυκλοφορεί στην αγορά με την επωνυμία Tusso, ένα brand name το οποίο σύμφωνα με τον εγγονό Ιάκωβο Δρακούλη, φτιάχτηκε από το μηδέν.
Πρόκειται για μια premium σειρά προϊόντων και απευθύνεται μαζί με την -βραβευμένη με τρία αστέρια σοκολάτα Tussoστα καλά καφέ και ξενοδοχεία της Ελλάδας και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.
Πέραν όμως από τον χώρο των ξενοδοχείων και της μαζικής εστίασης (εστιατόρια, καφέ) η εταιρεία Draculi Coffee εισήγαγε και στην κλειστή αγορά (κυλικεία, τράπεζες, οργανισμοί) την οικονομική σειρά so! (που περιλαμβάνει τρεις τύπους εσπρέσο και σοκολάτα ρόφημα).
Υπάρχει σαφής διαχωρισμός, μας λέει ο κ. Ιάκωβος, ως προς τις αγορές στόχους: τα προϊόντα Tusso απευθύνονται σε πιο εξεζητημένες αγορές ενώ υπάρχει και η σειρά προϊόντων καφέ Blend 65, που απορροφάται από τις αλυσίδες Cash & Carry.
Επιλέγει 15 ποικιλίες από 15 διαφορετικές χώρες παραγωγής για να φτιάξει το ιδανικό «χαρμάνι». Οι γευστικές δοκιμές που πραγματοποιούνται στο ιδιόκτητο εργαστήρι ποιοτικού ελέγχου, είναι μία αέναη διαδικασία για την εταιρεία Draculi Coffe. Η διαδικασία αυτή αρχίζει από την παραλαβή του «πράσινου καφέ» και ξανάαρχίζει στην παραλαβή της… επόμενης παρτίδας καφέ. Στο εργαστήρι πραγματοποιούνται εντατικοί έλεγχοι όλων των προϊόντων που παράγει η εταιρεία (καφέ, σοκολάτα) προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα
Σημαντικά είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των προϊόντων της εταιρείας από το Αλιβέρι, έναντι των ανταγωνιστών. Πέραν από την τεχνογνωσία τριών γενεών μπορεί να υπερηφανεύεται για το ότι προμηθεύει η ίδια τους πελάτες της ενώ όλα τα στάδια παραγωγής γίνονται στο Αλιβέρι, μειώνοντας σημαντικά τα κόστη.
Η εταιρεία απασχολεί πόρους για την έρευνα, από την οποία όπως μας είπε ο εγγονός Ιάκωβος, προέκυψε ο παραδοσιακός και ο σμυρναίικος καφές. Ο σμυρναίικος draculi είναι ένα ιδιαίτερο «χαρμάνι» στο οποίο συμμετέχουν επτά ποικιλίες καφέ που στη συνέχεια ψήνονται, αλέθονται και συσκευάζονται με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους.
Σαν το καλό κρασί το καλό χαρμάνι
Με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό, η εταιρεία Draculi έχει θέσει έναν υψηλό στόχο: Να γίνει ευρύτερα γνωστή η ποιοτική σειρά tusso.
Όσο για το τι επιλέγουν οι Έλληνες σε ό,τι αφορά τον καφέ, ο κ. Ιάκωβος επισημαίνει πως κατά γενική ομολογία επιλέγουν τους καφέδες που βασίζονται στον εσπρέσο (καπουτσίνο, φρέντο κ.ο.κ.). Υπάρχει, προσθέτει, μια μικρή στροφή στον ελληνικό, ελέω κρίσης, χωρίς βέβαια να μπορεί να προδικάσει τα μελλούμενα. Ο καφές, άλλωστε, καταλήγει, είναι η οικονομικότερη έξοδος αυτή την εποχή στην Ελλάδα, αν και αυτό μπορεί να λειτουργήσει σε βάρος, πολλές φορές των αλκοολούχων ποτών.
Ο κ. Ντίνος μας υπενθυμίζει τέλος ότι ο καλός καφές είναι σαν το καλό κρασί, αφού κατά τη γευσιγνωσία εξετάζονται κατά 80% τα ίδια οργανοληπτικά, γευστικά και αρωματικά χαρακτηριστικά.
http://www.agronews.gr/news/companies/arthro/82424/sta-monopatia-tou-poiotikou-kafe/